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Primary study

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Autoren Fu CY , Moyle W , Cooke M
Zeitung BMC complementary and alternative medicine
Year 2013
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BACKGROUND: Aromatherapy and hand massage therapies have been reported to have some benefit for people with dementia who display behavioural symptoms; however there are a number of limitations of reported studies. The aim is to investigate the effect of aromatherapy (3% lavender oil spray) with and without hand massage on disruptive behaviour in people with dementia living in long-term care. METHODS: In a single blinded randomised controlled trial 67 people with a diagnosis of dementia and a history of disruptive behaviour, from three long-term care facilities were recruited and randomised using a random number table into three groups: (1) Combination (aromatherapy and hand massage) (n = 22), (2) Aromatherapy (n = 23), (3) Placebo control (water spray) (n = 22). The intervention was given twice daily for six weeks. Data on residents' behaviour (CMAI) and cognition (MMSE) were collected before, during and after the intervention. RESULTS: Despite a downward trend in behaviours displayed not one of the interventions significantly reduced disruptive behaviour. CONCLUSIONS: Further large-scale placebo controlled studies are required where antipsychotic medication is controlled and a comparison of the methods of application of aromatherapy are investigated. TRIAL REGISTRATION: ACTRN12612000917831.

Primary study

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Zeitung BMC complementary and alternative medicine
Year 2013
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BACKGROUND: Lavender essential oil shows evidence of sedative properties in neurophysiological and animal studies but clinical trials of its effectiveness as a treatment of agitation in people with dementia have shown mixed results. Study methods have varied widely, however, making comparisons hazardous. To help remedy previous methodological shortcomings, we delivered high grade lavender oil in specified amounts to nursing home residents whose agitated behaviours were recorded objectively. METHODS: 64 nursing home residents with frequent physically agitated behaviours were entered into a randomized, single-blind cross-over trial of dermally-applied, neurophysiologically active, high purity 30% lavender oil versus an inactive control oil. A blinded observer counted the presence or absence of target behaviours and rated participants' predominant affect during each minute for 30 minutes prior to exposure and for 60 minutes afterwards. RESULTS: Lavender oil did not prove superior to the control oil in reducing the frequency of physically agitated behaviours or in improving participants' affect. CONCLUSIONS: Studies of essential oils are constrained by their variable formulations and uncertain pharmacokinetics and so optimal dosing and delivery regimens remain speculative. Notwithstanding this, topically delivered, high strength, pure lavender oil had no discernible effect on affect and behaviour in a well-defined clinical sample. TRIAL REGISTRATION: Australian and New Zealand Clinical Trials Registry (ACTRN 12609000569202).

Primary study

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Zeitung Dementia and geriatric cognitive disorders
Year 2011
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Background/AIMS: Behavioural and psychological symptoms (BPSD) are frequent in people with Alzheime's disease and cause considerable stress to patients and their carers. Antipsychotics have been widely used as a first-line treatment, resulting in an estimated 1,800 excess strokes and 1,600 excess deaths in the UK alone. Safe and effective alternatives are urgently needed. Based upon preliminary evidence from clinical trials, aromatherapy with melissa oil may be such an alternative, but initial studies have been modest in size, and adequate blinding has been problematic. Our objective was to assess the efficacy of melissa aromatherapy in the treatment of agitation in people with Alzheimer's disease in an adequately powered and robustly blinded randomized controlled trial comparing it with donepezil, an anticholinesterase drug used with some benefit to treat BPSD. Methods and FINDINGS: The study was a double-blind parallel-group placebo- controlled randomized trial across 3 specialist old age psychiatry centres in England. Participants had probable or possible Alzheimer's disease, were resident in a care home, had clinically significant agitation (defined as a score of 39 or above on the Cohen Mansfield Agitation Inventory) and were free of antipsychotics and/or anticholinesterase for at least 2 weeks. Participants were allocated to 1 of 3 groups: placebo medication and active aromatherapy; active medication and placebo aromatherapy or placebo of both. Main Outcome: The primary outcome measure was reduction in agitation as assessed by the Pittsburgh Agitation Scale (PAS) at 4 weeks. This is an observational scale, and raters were required to wear nose clips to ensure that full blinding was maintained. The PAS, Neuropsychiatric Inventory (NPI; another measure of BPSD) and other outcome measures were completed at baseline, 4-week and 12-week follow-ups. 114 participants were randomized, of whom 94 completed the week 4 assessment and 81 completed the week 12 assessment. Aromatherapy and donepezil were well tolerated. There were no significant differences between aromatherapy, donepezil and placebo at week 4 and week 12, but importantly there were substantial improvements in all 3 groups with an 18% improvement in the PAS and a 37% improvement in the NPI over 12 weeks. CONCLUSION: When assessed using a rigorous design which ensures blinding of treatment arms, there is no evidence that melissa aromatherapy is superior to placebo or donepezil, in the treatment of agitation in people with Alzheimer's disease. However, the sizeable improvement in the placebo group emphasizes the potential non-specific benefits of touch and interaction in the treatment of agitation in people with Alzheimer's disease. (PsycInfo Database Record (c) 2021 APA, all rights reserved)

Primary study

Unclassified

Autoren Lin PW , Chan WC , Ng BF , Lam LC
Zeitung International journal of geriatric psychiatry
Year 2007
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BACKGROUND: Agitated behaviours among persons with dementia are distressing to both patients and their caregivers. As pharmacological interventions may be limited by their potentially adverse effects, the use of complementary therapies for treatment of agitation has become more popular and aromatherapy is the fastest growing one. OBJECTIVES: This study investigates the effectiveness of lavandula angustifolia (lavender) in treating agitated behaviours of demented people in Hong Kong. METHODS: It was a cross-over randomized trial. Seventy Chinese older adults with dementia were recruited; half were randomly assigned to the active group (lavender inhalation) for three weeks and then switched to control group (sunflower inhalation) for another three weeks; the other half did the opposite. Clinical response was evaluated using the Chinese versions of Cohen-Mansfield Agitation Inventory (CCMAI) and Neuropsychiatric Inventory (CNPI). RESULTS: The mean CCMAI total scores decreased from 24.68 to 17.77 (t = 10.79, df = 69, p < 0.001). The CNPI scores changed from 63.17 (SD = 17.81) to 58.77 (SD = 16.74) (t = 14.59, df = 69, p < 0.001) after receiving Treatment A (Lavandula Angustifolia). There were no period and sequential effects noted. CONCLUSION: In summary, lavender is effective as an adjunctive therapy in alleviating agitated behaviours in Chinese patients with dementia. In a patient population particularly vulnerable to side effects of psychotropic medications, aromatherapy using lavender may offer an alternative option. (PsycInfo Database Record (c) 2024 APA, all rights reserved)

Primary study

Unclassified

Autoren Hwang JH
Zeitung Taehan Kanho Hakhoe chi
Year 2006
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ZIEL: Das Ziel dieser Studie war es, die Wirkung der Aromatherapie auf den Blutdruck und Stress-Reaktionen von Kunden mit essentieller Hypertonie zu identifizieren. METHODE: Es waren 52 Probanden in einem ätherischen Öl Gruppe, Placebo-Gruppe und Kontrollgruppe durch Randomisierung aufgeteilt. Die Anwendung der Aromatherapie war das Einatmen Methode der Vermischung Öle mit Lavendel, ylangylang, Bergamotte und einmal täglich für 4 Wochen. Um die Auswirkungen der Aromatherapie zu bewerten, Blutdruck und Puls wurden zwei Mal pro Woche und Serum-Cortisol-Spiegel, Katecholamine, subjektive Stress, Angst und Zustand gemessen wurden vor und nach der Behandlung in den drei Gruppen gemessen. Die Daten wurden durch wiederholte Messungen von ANOVA, one-way ANOVA und Chi (2)-Test mit dem Programm SPSS 10.0 analysiert. Ergebnisse: Der Blutdruck, Puls, subjektive Stress, Angst Zustand, und Serum-Cortisol-Spiegel zwischen den drei Gruppen statistisch signifikant verschieden. Die Unterschiede von Katecholamin zwischen den drei Gruppen waren statistisch nicht signifikant. FAZIT: Die Ergebnisse legen nahe, dass die Inhalation Verfahren mit ätherischen Ölen eine effektive Pflege-Intervention, die psychische Stressreaktionen und Serum-Cortisol-Spiegel, sowie den Blutdruck senkt Kunden mit essentieller Hypertonie berücksichtigt werden können.

Primary study

Unclassified

Autoren Lee L , Reichelt K , Ballard C , Perry E.
Zeitung Nursing & Residential Care
Year 2003
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Primary study

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Zeitung The Journal of clinical psychiatry
Year 2002
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HINTERGRUND: Behavioral und psychische Symptome bei Demenz sind häufig und sind eine wichtige Management-Problem, vor allem für Patienten mit schwerer kognitiver Beeinträchtigung. Vorläufige Berichte haben positive Wirkung der Aromatherapie mit ausgewählten ätherischen Ölen angegeben, aber es gibt keine ausreichend versorgt placebo-kontrollierten Studien. Wir führten eine placebo-kontrollierte Studie, um den Wert der Aromatherapie mit ätherischen Ölen von Melissa officinalis (Zitronenmelisse) für die Agitation bei Menschen mit schwerer Demenz zu bestimmen. METHODE: Seventy-two Personen mit Wohnsitz in National Health Service (UK) Betreuungseinrichtungen, die klinisch signifikante Bewegung im Rahmen der Demenz hatten, waren nach dem Zufallsprinzip Aromatherapie belegt mit Melissa ätherisches Öl (N = 36) oder Placebo (Sonnenblumenöl) (N = 36). Die aktive Behandlung oder Placebo Öl wurde mit einer Base Lotion kombiniert und an Patienten Gesichter und Arme zweimal täglich durch caregiving Personal. Änderungen in klinisch signifikante Bewegung (Cohen-Mansfield Agitation Inventory [CMAI]) und die Qualität des Lebens Indizes (Prozentsatz der Zeit verbrachten sozial zurückgezogen und den Prozentsatz der Zeit, in konstruktive Aktivitäten, mit Dementia Care Mapping gemessen Eingriff) wurden zwischen den 2 Gruppen über eine im Vergleich 4-wöchigen Behandlung. ERGEBNISSE: Seventy-One-Patienten beendeten die Studie. Keine signifikanten Nebenwirkungen wurden nicht beobachtet. Sechzig Prozent (21/35) der Verum-Gruppe und 14% (5/36) der mit Placebo behandelten Gruppe erlebte eine 30% ige Reduktion der CMAI Gäste mit einer allgemeinen Verbesserung der Agitation (mittlere Reduktion in CMAI Score) von 35 % bei Patienten, die Melissa Balsam ätherisches Öl und 11% in den mit Placebo behandelten (Mann-Whitney-U-Test; Z = 4,1, p <.0001). Quality of life Indizes ebenfalls verbessert deutlich mehr in Menschen erhalten wesentliche Melissenöl (Mann-Whitney-U-Test, der Prozentsatz der Zeit, die für sozial zurückgezogen: Z = 2,6, p = 0,005; Prozentsatz der Zeit, in konstruktive Aktivitäten engagiert: Z = 3,5, p = .001). FAZIT: Die Erkenntnis, dass Aromatherapie mit ätherischen Melissenöl eine sichere und wirksame Behandlung für klinisch signifikante Bewegung bei Menschen mit schwerer Demenz, mit zusätzlichen Vorteilen für die wichtigsten Parameter der Lebensqualität ist, zeigt die Notwendigkeit für weitere kontrollierte Studien.

Primary study

Unclassified

Zeitung International journal of geriatric psychiatry
Year 2001
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A random controlled trial of the relaxing effects of an aromatherapy massage on disordered behavior in dementia was conducted. 21 patients with dementia (mean age 66.8 yrs) were randomly allocated into one of 3 conditions, aromatherapy and massage (AM), conversation and aromatherapy (CA) and massage only (M). AM showed the greatest reduction in the frequency of excessive motor behavior of all 3 conditions. This reached statistical significance between the hours of 3 and 4 pm. Post hoc analysis suggested that at this time of day the AM consistently reduced motor behavior when compared with CA. This provides preliminary evidence of a measurable sedative effect of aromatherapy massage on dementia within a robust scientific paradigm. Further research is recommended with an expanded sample size. (PsycInfo Database Record (c) 2021 APA, all rights reserved)

Primary study

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Zeitung Palliative medicine
Year 1999
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Der Einsatz von komplementären Therapien, wie Massagen und Aromatherapie-Massage, in der Popularität steigt bei Patienten und medizinischem Fachpersonal. Sie werden zunehmend eingesetzt, um die Lebensqualität von Patienten zu verbessern, aber es gibt wenig Beweise für ihre Wirksamkeit. Diese Studie untersuchte die Wirkung von Massage und Aromatherapie-Massage auf Krebs-Patienten in einer Palliative Care-Einstellung. Wir untersuchten 103 Patienten, die randomisiert wurden, um Massage erhalten unter Verwendung eines Trägers Öl (Massage) oder Massage unter Verwendung eines Trägers Öl plus das Römische Kamille ätherische Öl (Aromatherapie-Massage). Outcome-Messungen waren die Rotterdam Symptom Checklist (RSCL), das State-Trait Anxiety Inventory (STAI) und ein semi-strukturierten Fragebogens, verwaltet 2 Wochen postmassage, um Patienten die Wahrnehmung der Massage zu erkunden. Es gab eine statistisch signifikante Reduktion der Angst nach jeder Massage auf der STAI (P <0,001) und verbesserte Werte auf der RSCL: psychologische (P <0,001), Lebensqualität (p <0,01), schwere Körperverletzung (P <0,05) und schwere psychische (P <0,05) Subskalen für den kombinierten Aromatherapie und Massage-Gruppe. Die Aromatherapie-Gruppe verbesserte sich auf alle Partituren RSCL Subskalen auf dem 1% Signifikanzniveau oder besser, mit Ausnahme von Aktivitäten stark eingeschränkt. Die Massage-Gruppe verbesserte sich auf vier Noten RSCL Subskalen aber diese Verbesserungen erreichte keine statistische Signifikanz. Massage mit oder ohne ätherische Öle scheint Niveaus der Angst zu reduzieren. Der Zusatz eines ätherischen Öls scheint die Wirkung der Massage zu erhöhen und körperliche und psychische Symptome, sowie die allgemeine Lebensqualität zu verbessern.

Primary study

Unclassified

Autoren Hay IC , Jamieson M , Ormerod AD
Zeitung Archives of dermatology
Year 1998
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ZIEL: Um die Wirksamkeit der Aromatherapie in der Behandlung von Patienten mit Alopecia areata zu untersuchen. DESIGN: Eine randomisierte, doppel-blinde, kontrollierte Studie von 7 Monaten Dauer, mit Follow-up nach 3 und 7 Monate. EINSTELLUNG: Dermatologie Ambulanz. TEILNEHMER: Sechsundachtzig Patienten mit Alopecia areata diagnostiziert. Intervention: Sechsundachtzig Patienten wurden randomisiert in 2 Gruppen. Die aktive Gruppe massiert ätherischen Ölen (Thymian, Rosmarin, Lavendel, Zedernholz und) in einer Mischung aus Träger Öle (Jojoba-und Traubenkernöl) in ihre Kopfhaut täglich. Die Kontrollgruppe verwendet nur Trägeröle für ihre Massage, auch täglich. MAIN OUTCOME: Der Behandlungserfolg wurde am sequentielle Fotografien von 2 Hautärzte (ICH und ADO) unabhängig voneinander ausgewertet. Einem 6-Punkte-Skala und rechnergestützte Analyse von zurückverfolgt haarlose Bereiche: In ähnlicher Weise wurde der Grad der Verbesserung durch 2 Methoden gemessen. ERGEBNISSE: Neunzehn (44%) von 43 Patienten in der aktiven Gruppe zeigte eine Verbesserung im Vergleich zu 6 (15%) der 41 Patienten in der Kontrollgruppe (P = 0,008). Eine Alopezie Skala wurde von verblindeten Beobachter auf sequentielle Aufnahmen angewendet und erwies sich als reproduzierbar mit guter Interobserver Übereinstimmung (Kappa = 0,84). Der Grad der Verbesserung auf fotografische Beurteilung war signifikant (P = .05). Die demographische Analyse zeigte, dass die zwei Gruppen wurden auch für prognostische Faktoren abgestimmt. FAZIT: Die Ergebnisse zeigen, Aromatherapie, um eine sichere und effektive Behandlung für Alopecia areata sein. Die Behandlung mit diesen ätherischen Ölen war signifikant wirksamer als die Behandlung mit dem Träger Öl allein (p = 0,008 für die primäre Endpunkt). Wir haben auch erfolgreich eine evidenzbasierte Methode, um eine alternative Therapie angewendet.