Übersichtsarbeit eingeschlossene Primärstudien

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Systematic review

Unclassified

Zeitung Journal of clinical psychopharmacology
Year 2016
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Antipsychotics are the drugs prescribed to treat psychotic disorders; however, patients often fail to adhere to their treatment, and this has a severe negative effect on prognosis in these kinds of illnesses. Among the wide range of risk factors for treatment nonadherence, this systematic review covers those that are most important from the point of view of clinicians and patients and proposes guidelines for addressing them. Analyzing 38 studies conducted in a total of 51,796 patients, including patients with schizophrenia spectrum disorders and bipolar disorder, we found that younger age, substance abuse, poor insight, cognitive impairments, low level of education, minority ethnicity, poor therapeutic alliance, experience of barriers to care, high intensity of delusional symptoms and suspiciousness, and low socioeconomic status are the main risk factors for medication nonadherence in both types of disorder. In the future, prospective studies should be conducted on the use of personalized patient-tailored treatments, taking into account risk factors that may affect each individual, to assess the ability of such approaches to improve adherence and hence prognosis in these patients.This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-Non Commercial-No Derivatives License 4.0 (CCBY-NC-ND), where it is permissible to download and share the work provided it is properly cited. The work cannot be changed in any way or used commercially.

Systematic review

Unclassified

Zeitung Journal of psychiatric and mental health nursing
Year 2013
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Diese Bewertung erforscht Patienten und Personal Wahrnehmungen und Verbesserungsvorschläge bezüglich Abgeschiedenheit in stationärer psychiatrischer Einstellungen. Nach einer umfangreichen Literaturrecherche wurden 39 empirische Arbeiten in der Bewertung enthalten. Nach der Literatur wahrgenommen Patienten Abgeschiedenheit in einem eindeutigen negativen Vorfall sein. Staff dachte Abgeschiedenheit hatte eine therapeutische Wirkung und glaubte, dass Einheiten nicht effektiv arbeiten, ohne Abgeschiedenheit, bedauert jedoch, dass die Situation nicht gelöst wurde anders. Mitarbeiter und Patienten hatten Vorschläge, um die Abgeschiedenheit zu verbessern. Gemeinsame Themen in Bezug auf die Implikationen für die Praxis sind die Notwendigkeit für eine bessere Kommunikation und mehr Kontakt zwischen Patienten und Personal vor, während und nach der Veranstaltung Abgeschiedenheit.

Systematic review

Unclassified

Autoren Katsakou C , Priebe S
Zeitung Acta psychiatrica Scandinavica
Year 2006
EINFÜHRUNG: In diesem Papier werden Studien über die Ergebnisse der unfreiwilligen Krankenhauseinweisungen in allgemeiner Erwachsenenpsychiatrie und Prädiktoren der Ergebnisse. METHODE: Studien, in denen Beobachter bewerteten klinischen Veränderungen und subjektive Ergebnisse wurden identifiziert. Relevante Datenbanken wurden durchsucht und Autoren wurden kontaktiert. Die Studien wurden nach Qualitätskriterien klassifiziert. ERGEBNISSE: Achtzehn Studien erfüllten die Einschlusskriterien. Die meisten unfreiwillig aufgenommenen Patienten weisen eine erhebliche klinische Besserung im Laufe der Zeit. Rückblickend betrachtet zwischen 33% und 81% der Patienten die Zulassung als gerechtfertigt und / oder die Behandlung als nützlich. Daten über die Prädiktoren für die Ergebnisse ist begrenzt und widersprüchlich. Patienten mit ausgeprägter klinischer Besserung neigen dazu, mehr positive Urteile Retrospektive. FAZIT: Eine erhebliche Anzahl von unfreiwilligen Patienten nicht rückwirkend nicht das Gefühl, dass ihre Zulassung gerechtfertigt und nützlich war. Zumindest für diese Gruppe, könnten neue Ansätze in Betracht gezogen werden. Größere Studien sind erforderlich, um Prädiktoren auf der die Patienten sind wahrscheinlich in diese Gruppe zu identifizieren.

Systematic review

Unclassified

Autoren Lien L
Zeitung Nordic journal of psychiatry
Year 2002
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A transition is taking place in the organization of psychiatric services. The length of stay in hospitals is reduced and partly replaced by treatment and care in the community. The readmission rate is proposed as one indicator to analyse the effectiveness of this transition. A comprehensive literature review was conducted to ascertain whether readmission rates differ with different service systems. The search yielded 77 articles, of which 28 were selected on the basis of aims and objectives of the articles. The results show that approximately 50% of all patients admitted to psychiatric hospitals are previously admitted patients. Longer length of stay, appropriate discharge planning, and follow-up visits after discharge predicted fewer readmissions, whereas the quantity and quality of community care did not seem to have any impact on readmission rates. On the basis of the analysis of the literature review it is concluded that readmission rates are not a suitable indicator of quality of care in psychiatric hospitals. Readmission rates may, however, be an important tool in the planning of mental health services.